woensdag 14 november 2012

strookjes-boompje

Ik ben niet de eerste en zal ook zeker niet de laatste zijn die een kerstboompje maakt met strookjes papier. Ik kan niet meer achterhalen wie "het eerst" was met dit idee, dus in het algemeen: degene die dit ooit heeft bedacht: bedankt voor dit toffe idee! Lekker snel gemaakt, heerlijk om restjes op te maken en het heeft een lekker speels effect. 


Touwtje dubbel geplakt, strookjes scheef erop, hier en daar een pareltje, een houten sterretje als piek en voor wat extra detail nog een stiksteekje met de witte gelpen. Klaar was ik weer! Jammer dat mijn kleine rode pareltjes nu op zijn, anders maakte ik nog een aantal dezelfde. Misschien doe ik dat nog wel, maar dan komen er dus andere ballen in de boom, haha!

Bedankt voor het langskomen weer!
Groetjes Joyce

11 opmerkingen:

  1. Ja, het is een tof idee! Te gekke uitwerking ook! Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Joyce,

    wat een schatje zeg, dit kaartje! Ik vind het helemaal geweldig die strookjes en dan de boom ervan. Ik zag hem bij Irene voor het eerst, maar geen idee of zij de eerste was. Daarna heb ik er nog meer voorbij zien komen.
    Jouw versie is heel erg leuk, enne.....die rode plakpareltjes kun je zo bijkopen, hoor. Niet duur bij Hobbyvoordeel/boekenvoordeel...

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij blijft leuk!!! Ik heb 'm ook ergens op mijn pinterest staan. Jouw uitwerking vind ik wel super mooi hoor, heel netjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt leuk de strookjes boom, wil ik ook nog eens doen. En andere kleur parels/ballen kan toch ook!

    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook jou strookjesboom is zeer goed gelukt!
    Met parels!
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n strookjesboom is inderdaad super! Volgens mij maakt het niet uit welke ballen er in hangen, dus...
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Opnieuw een prachtige en warme kerstkaart. Ik hou van de kleuren die je gebruikt en zo een originele boom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind dit een erg leuke uitwerking van de 'strookjesboom', echt tof gemaakt!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wie het ook bedacht mag hebben, ik vind jouw versie top! Heel erg leuk ook die rode balletjes erin!

    Groetjes,
    Marit

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze met veel plezier!