zondag 25 november 2012

Music was my first love...

Naast lekker knutselen is muziek een andere passie van mij. Vooral zingen vind ik superleuk om te doen, daarnaast speel ik gitaar. Ik heb het geluk om dit te kunnen combineren bij een heel gezellig jongerenkoor, waar ik zorg voor de begeleiding en daarnaast ook lekker mee mag/kan zingen. Voor veel mensen maakt muziek een belangrijk deel uit van hun leven. Muziek luisteren, zelf muziek maken, naar concerten gaan. Het maakt eigenlijk niet uit. Wat je wel merkt, is dat muziek bindt. Gisteren had ik de eer om met onze jongerengroep van de kerk (waarvan een leiding ben) een mooie dag in te vullen voor een 20-tal ouderen uit de buurt. We begonnen de dag met, jawel, muziek. Liedjes uit de oude doos, die ook de jeugd goed kent (kleine café aan de haven, tulpen uit Amsterdam, het leven is goed in het Brabantse land), en ook dan zie je dat muziek bindt. Jong en oud deinen samen, superleuk om te zien!!

Gisteren zag ik dat muziek van alle tijden is, en ook vandaag merk ik dat extra goed. Vandaag viert de oma van mijn man namelijk haar 40-jarig lidmaatschap van het koor waarin ze zingt. Al 40 jaar bij hetzelfde koor! Dan is muziek zeker je passie! Dat verdient uiteraard een kaartje. Ik heb het redelijk eenvoudig gehouden zonder al te veel tekst, maar het getal 40 kon uiteraard niet ontbreken...

Ik wens jullie allemaal een mooie zondag toe, als je naar buiten gaat: hou je goed vast, anders waai je weg!
Als je binnen blijft (lekker knutselen?), misschien een lekker muziekje erbij? Geniet ervan!
groetjes Joyce


Nog even tussen haakjes: ik blijk zomaar mee te kunnen doen aan challenge # 165 bij Dutch Card Lovers! Daar is deze week de opdracht "brackets", ofwel haakjes of acolades. Ik gebruik ze bijna nooit, maar op zoek naar geschikte cijfers gooide ik mijn doosje chipboard-letters om, en vond geen cijfers maar wel dit haakje. Maakte het nét af, vond ik! 

11 opmerkingen:

  1. ... and it will be my last (John Miles). Klopt, muziek kan heel bijzonder zijn. Afgelopen vrijdag zijn Joost en ik naar een theaterconcert van Guus Meeuwis geweest. Daar was ook te zien hoe muziek verbindt. In de zaal zaten ook kinderen, opa's en oma's, geestelijk gehandicapten, rolstoelers, kortom een heel gemêleerd publiek. Maar iedereen genoot! Heerlijk. Mooi kaartje voor een 40-jarig koorlidmaatschap trouwens.
    Fijne zondag, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, muziek kan op verschillende manieren een verrijking zijn als ontspanning, als troost...
    Leuk kaartje en heel mooi achtergrondpapier!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Joyce,
    je hebt helemaal gelijk. Muziek kan alles met je doen. Hangt er wel een beetje vanaf wat je muziek noemt ( de muziek die ik soms uit de kamer van mijn puberzoon hoor komen, kan ik nauwelijks muziek noemen, maar het bindt hem weer met leeftijdgenoten...)
    Je kaart is erg mooi! En 40 jaar bij een koor, dan ben je bijna familie van elkaar!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzondere gelegenheid om dit bijzondere kaartje te maken!
    Wat heb jij een muzikaal weekend gehad, leuk!
    groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij is muziek, op wat voor manier dan ook, voor iedereen belangrijk!
    Had zelfs een beetje muziek op je kaartje verwacht door dit hele verhaal!
    Neemt niet weg dat ik h'm erg leuk vind. Dank je wel voor het meedoen bij DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Buiten geweest en ook nog geknutseld (-: Heb je ook een leuke dag gehad?

    40 jaar bij een koor, dat voelt voor je oma zeker heel vertrouwd. Er zijn vast vriendschappen ontstaan. Daar hoort zeker een kaartje bij. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi kaartje! Die accolade maakt het idd helemaal af! Wel heel bijzonder als iemand zó lang bij een koor zit, dat verdient zéker een kaartje!
    Groetjes,Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Siper gedaan. En wat leuk dat je in een koor zit.Net als iedereen ben ik ook gek op muziek maar zingen?? Helaas kan ik dat niet. :)
    Bedankt voor het meedoen met de DCL.

    Groetjes Rosalien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, erg leuk, die accolade daar op je kaart. Leuk wat jij vertelt over je band met muziek! Fijn dat je meedoet met DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaart Joyce! De bracket doet het heel erg goed op je kaart.
    Bedankt voor je deelname aan DCL.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kaart hoor leuk dat je meedoet bij DCL.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze met veel plezier!