zaterdag 10 november 2012

kerstserie

Ik dacht, laat ik maar weer eens verder gaan met de kerstkaarten, anders heb ik er pas tegen de lente genoeg, en dat lijkt me een beetje laat. Ik probeer altijd verschillende kaarten te maken, maar dacht nu, laat ik eens proberen een serie te maken. Dus hetzelfde idee en materialen, maar dan verschillende uitvoeringen.


Inspiratie voor mijn serie haalde ik bij Anneke, die haar inspiratie vervolgens ook ergens anders haalde (nl. bij Jill Foster, klik voor de video). Mijn kaarten kunnen overigens niet tippen aan Anneke's geweldige labels, maar ach, inspiratie is inspiratie en ik vind ze eigenlijk wel leuk gelukt! Ik heb (nog steeds...) maar één kleur distress-inkt, dus mijn achtergrondjes zijn gemaakt met inkt uit de goedkope vierkante blokjes van kruidvat/boekenvoordeel. Die blijken het toch best wel goed te doen! Met babydoekjes van de Etos (die overigens zó sterk geuren dat het lijkt of er 10 pasverschoonde baby's tegelijk je kamer binnenkomen) werden de geëmboste delen gelukkig weer redelijk mooi wit, dus dat viel me ook niet tegen.




Ziezo, manlief is een avondje naar het voetbal, en ik ben vanmiddag in een knutselwinkel geweest. Die combinatie maakt het niet moeilijk om te raden waar ik vanavond zoet mee ben...
Groetjes Joyce

12 opmerkingen:

  1. Ik vind je serie erg mooi geworden. Vooral die blauwe kaart in combinatie met het kraftpapier. Groetjes mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag de gelijkenis, had de kaarten vanmorgen bij Anneke gezien.
    Mooi je eigen draai er aan gegeven, en leuk om een serie te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie hoor en ik heb weer wat geleerd. Als ik goed begrijp embos je eerst de afbeelding waarna je die bewerkt met distress inkt (of ander soort). En dan haal je die inkt met een doekje weer af van het geemboste deel. Ja, die doekjes ruiken inderdaad flink. Maar wel lekker, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je serie anders wel supermooi hoor! Ik zie heel mooie schakeringen in de kleuren, wow! En goed gekozen, die kerststerren/kerstballen. Mooi verwerkt tot kaarten ook.
    Dankjewel voor het linkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zul jij een heerlijke avond gehad hebben ;) Je kaartjes zijn hartstikke leuk. Goed zeg, dat je de achtergrondjes gewoon met die goedkope stempelkussentjes hebt gemaakt.
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze prachtig!! echt ontzettend mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb die labels ook al opgeslaan op m'n pc om later eens te proberen. Ze zijn zeker ook goed gelukt bij jou hoor, zo in een kaartje verwerkt! Ik maak wel allemaal dezelfde kerstkaarten, maar zo'n idee van series is wel leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooie kaartjes Joyce, leuk om zo in serie te werken!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Joyce, ik ben hier toevallig terechtgekomen en ga je volgen, want je maakt leuek dingen! Deze kaartjes zijn ook super! Je hebt gelijk hoor, het hoeft echt niet altijd duur te zijn, het kan toch wel werken. Ik merk wel dat ze minder lang meegaan, maar dat maakt niks uit bij het resultaat hoor!! Heel mooi gedaan.
    Gr, ALix

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel anders dan anders, maar super mooi! Erg stijlvol deze serie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke kerstkaarten, supermooie achtergrond, en het kantje maakt het verder helemaal af! Knap!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig zeg! Zo zie je maar dat je met 'goedkoop'spul ook hele mooie dingen kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze met veel plezier!