maandag 21 januari 2013

Get sketchy!

Soms is het fijn om helemaal zelf je creativiteit te laten stromen en een eigen ontwerp te bedenken, maar soms is het ook heerlijk om de creativiteit van een ander als uitgangspunt te gebruiken. Schetsen zijn dan heel handig. Je hebt een mooie basis, maar kunt er toch nog voldoende eigen ideeën in kwijt. Dit weekend ben ik met een aantal schetsen aan de slag gegaan, en als eerste wil ik jullie een LO laten zien aan de hand van een schets van Shimelle. Ik vind haar stijl heel gaaf, en haar filmpjes erg leerzaam. Ook bij deze schets heeft ze een video gemaakt. Hieronder het resultaat van mijn uitwerking van de schets.

Sometimes it's nice to build up from your own creativity, and sometimes it's nice to use someone else's  ideas as a starting point. That's why I like sketches! This LO is based on a sketch from  Shimelle. I like her style and love her video's. This is my try: 


Aangezien ik op A4 scrap, heb ik maar één foto gebruikt, in plaats van de twee foto's uit de oorspronkelijke schets. Maar ook voor dit formaat vond ik de schets zeker geschikt! Papier is van My Mind's Eye en October Afternoon.

I usually scrap on A4-size (8,5x11 inch), so I used one photo in stead of two. But also for a 8,5x11 inch LO this sketch was really useful! Paper from My Mind's Eye and October Afternoon

 scrapbooking sketch by shimelle laine @ shimelle.com

 Je ziet mijn zoontje die kennismaakt met de "bodyguard" van het hotel in Weilburg, Duitsland, waar we afgelopen oktober een weekendje verbleven.

You see my son introducing himself to the "bodyguard" from the hotel in Weilburg, Germany, where we went last october for a short trip .


Bedankt voor je bezoekje, fijne week! 
Thanks for visiting!

Groetjes Joyce

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie LO, bedankt voor je uitleg, ik vind de foto zo lief en je hebt de juiste kleuren gebruikt, zo een geheel nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit een erg gave LO, Joyce!Wat een lieve foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a surprise to see something from my hometown on your layout. There are a lot more of these lions, did you see them?
    The pattern of the paper fits perfect to the fabric of your son´s shirt, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. erg mooi gemaakt joyce! misschien moet ik ook eens scrappagina maken aan de hand van een sketch, de jouwe is in ieder geval prachitg

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, ja LO....daar moet ik ook nodig weer mee verder! Goed dat ik even bij je langs kom!
    Erg leuk is je LO geworden, en zeker niet verkeerd om een schets als uitgangs punt te nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie en leuke LO!! Vind die kleine details erg leuk. Wat een lieve foto van je zoontje bij de grote leeuw!!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What an adorable photo of your son. I think your version of Shimelle's sketch is very well done.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aaah wat een super leuke, lieve stoere foto. Prachtige lo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te zien hoe Shimelle haar lo maakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze met veel plezier!