maandag 22 oktober 2012

Project Londen

Vorige week had ik vakantie en maandag en dinsdag kwam gezellig mijn zusje op bezoek. En die had een idee. Normaal is ze niet van de knutsel (wel creatief, maar niet echt met papier, meer breien, schilderen, dat soort dingen) maar ze had een leuk idee. Ze wilde een fotoboek maken voor haar beste vriendinnetje van hun trip naar Londen twee jaar geleden. Leuk idee, zei ik. Daar kunnen we wel een leuk beginnetje mee maken! Nou ja, het idee was eigenlijk dat het woensdagochtend klaar moest zijn... Oké. Nog steeds leuk! Maar dan wel aan de slag...

En dat deden we. Gelukkig was mijn zussie zo slim om wel alvast de foto's te bestellen en ze had al een mooi basis-fotoboek gekocht bij de Hema. En ik wist nog dat ze een tijdje terug bij de Boekenvoordeel een papierlijn Portobello Road verkochten, helemaal in Engeland stijl. Had die toen niet gekocht, want ben zelf nog nooit in Engeland geweest. (wel bijna gekocht overigens, papier was zo leuk. Maar ik kon me inhouden. Kwas best trots op mezelf haha. Daarna natuurlijk wel andere spulletjes gekocht omdat ik geld had uitgespaard door dat Engelandpapier te laten hangen... vrouwen-knutsel-logica, haha).
En ze hadden nog precies een blokje van dat leuke Engelandpapier liggen, voor mijn zusje dus, nog afgeprijsd ook. En verder had ik thuis nog wel het een en ander om het wat aan te kleden...

Wat we bereikten?
- een mooi, basic album, aangekleed in de sfeer van Engeland met op elke pagina wel iets leuks (stempeltje, kleurtje, steentje, tapeje). Het scheelt dat mijn zusje en haar vriendin samen naast mooie stadsgezichten ook de mafste foto's maken. Handig voor zo'n boek!
- het was klaar in twee dagen!! Met zwoegen, zweten en veel koppen thee!
- een zus die het na twee dagen niet meer eng vond om de schaar/lijm/papier te pakken en gewoon maar wat "te doen". Met vaak de mooiste resultaten!
- een heel blij vriendinnetje, die naar ik heb vernomen, het cadeau een ware verrassing vond en vol bewondering alle pagina's heeft bestudeerd.

Het was een monsterklus in twee dagen tijd, maar gelukkig hebben we de foto's nog... Hier komen er een paar:













En nu ga ik even heerlijk verder lezen in mijn superspannende boek waarin ik dit weekend ben begonnen.
Soms heb je weleens zin in wat anders dan knutselen. Hoe zou dat nou komen...
Groetjes Joyce

5 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan Joyce en zussie.
    En dat van dat papierblokje laten hangen.... HEEL HERKENBAAR... Schaamschaam
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, twee dagen non-stop knutselen en dan zo'n mooi resultaat! Helemaal geweldig. Kan me voorstellen dat de vriendin van je zus er erg blij mee was.
    Fijne avond, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zooo hebben jullie dit in twee dagen gemaakt!! Top zeg. Heel leuk en snap het wel dat zus en vriendin blij waren. Dat blokje heb ik toen wel gekocht ook afgeprijst(altijd leuk), vanwege de mooie rode en blauw papiertjes.............enne lees ze. Ben nu ook met een spannend boek bezig, naast freubelen lees ik ook graag.

    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh wat leuk zo met z'n 2en aan de knutsel en super leuk resultaat. Net als al je vorige creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig om zo samen aan de knutsel te gaan. Fotoboek ziet er ook erg leuk uit!
    En nu ben ik wel nieuwsgierig welk boek je aan het lezen bent. Hou wel van super spannende boeken!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze met veel plezier!