donderdag 4 oktober 2012

Layout

De ramen zijn weer schoon, al heeft dat niet veel zin gehad nu met die regen er weer tegenaan. Maar ach het gaat om het idee. De kip was lekker, en inderdaad Marijke, het was het recept uit het blad Boodschappen. Kip met gedroogde abrikozen en dadels in een ovenschaal, kaneel (2 tl), honing (2 el), safraan (mespuntje) en kardemom (1 tl) erbij en 2 uur op 175 graden in de oven (eerste anderhalf uur met deksel of aluminiumfolie erop). Lekker met rijst of couscous erbij! Er moest volgens het recept water bij tot het vlees onderstond, dat heb ik dus braaf gedaan maar mijn tip: wel de abrikozen en dadels vantevoren in water en doe dan maar een klein beetje water in de ovenschaal. Nu trok al de smaak van de kip en de kruiden in het water, en das zonde! Smakelijk!

Met dit herfstige weer een layout met een mooie lentefoto. Ik heb deze LO anders dan anders gemaakt. Meestal begin ik met de foto, of die komt in elk geval heel snel. Nu ben ik begonnen met de embellishments. Eerst de grote linksonder, alles gebaseerd op de cirkel met de ster erin. Daar heb ik papier en andere embelishments bijgezocht. Toen nog een kleiner cluster gemaakt voor boven de foto. Daarna heb ik mijn fotostapel doorgekeken op zoek naar een foto die erbij paste. Gelukkig vond ik deze foto, die qua kleur en sfeer perfect paste bij de kleuren van de pagina. Moest hem wel een beetje bijsnijden, want ik was een beetje enthousiast in de grootte van mijn groepjes embellishments, oeps, haha.
Nog hier en daar wat embellies, stiksels en natuurlijk de titel en klaar was mijn LO!




Groetjes Joyce

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi Joyce!De kleuren passen perfect bij elkaar.
    Wat apart om op deze manier een lay-out te beginnen, leuk!
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie LO, je hebt mooie details gebruikt zoals dat stikwerk.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke en stoere foto LO! Mooi hoe je alles hebt gecombineerd. Enne bedankt voor je tip, wil het recept ook uitproberen van de week dus zal er niet teveel water bij doen.

    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze met veel plezier!