zondag 26 augustus 2012

washi, hartjes en... een nieuwe aanwinst?

Daar is dan weer... een kaartje! Of eigenlijk meteen drie. Ik zal de titel van dit bericht maar even stap voor stap doorlopen, dan wordt het denk ik wat duidelijker.

1. Washi
Om er weer een beetje in te komen, maakte ik een kaartje met Washi tape. Lekker makkelijk, scheuren en plakken en de basis is zo gemaakt! Nu zag ik dat Washi ook de uitdaging wat bij Dutch Card Lovers, dus daar wil ik met dit kaartje graag aan mee doen. Naast wat Washitape, alleen nog wat glimmers van de Action, een hartje (gekleurd met stift) van de Xenos met twee nietjes erboven.


2. Hartjes
Dit kaartje is geïnspireerd door een van de kaartjes van de laatste liftchallenge, maar omdat de challenge al is verlopen kan ik niet meer terugkijken wie het was... Het was in elk geval het kaartje gemaakt van het Six-logo, als iemand het blog kent, zet het maar even bij de reacties dan kan ik de inspirator van dit kaartje even linken. Het was dit kaartje van Marjolein, mooi hoor! Het lijkt helemaal niet meer op dat kaartje, maar het idee komt er wel vandaan: een repeterend patroon op vellum, met daaronder een achtergrondpapiertje. Ik heb mijn hartjespons erbij gepakt, al deze hartjes op het vellum geplakt, dit verhoogd op een kaartje met blauw papier (even getwijfeld omdat het voor een meisje was, maar de vele roze hartjes spraken wel voor zich dacht ik...) Nog wat roze accenten en met embossingpoeder de tekst gemaakt. Een redelijk simpel kaartje met een zoete uitstraling, maar niet té (al zeg ik het zelf)


3. Een nieuwe aanwinst?
Het laatste kaartje is niet van mezelf, maar van een vriendin die vandaag is komen knutselen. Ze heeft voor het eerst een kaart gemaakt, ze maakte dit kaartje in een eenvoudige, maar mooie stoere stijl. Het is altijd leuk om samen met iemand te freubelen, maar ik zag toch ook echt wel talent! Wat mij betreft heeft ons aller cluppie van freubeltantes (en een enkele oom...) er een nieuwe aanwinst bij!


Groetjes Joyce

21 opmerkingen:

  1. En zo ben je een regenachtige zondag goed doorgekomen.
    Leuke kaarten gemaakt. Dat tape is ook leuk. Mijn dochter gebruikt het voor haar schoolboeken, en wat over is....... dat kan ik wel gebruiken.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het super gezellig om samen te freubelen! Lang geleden dat ik zo versturen ben bezig geweest. Maar zeker voor herhaling vatbaar! Het is ook wel verslavend merk ik want mijn handen jeuken om aan kaart 2 te beginnen. Zeker als ik dan naast jouw creativiteit zit! Thanks voor een super middag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Versturen = creatief... Lang leve swype ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaarten zeg! Ook ik ben druk aan de Washi-tape! Grappig dat je ook een vriendin besmet hebt. Ik heb al 2 vriendinnen en een schoonzusje aangestoken met het scrap-virus.

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker bezig Joyce! Je washi kaart vind ik super! Zoveel tapejes op 1 kaart, ik doe het je nog niet na. Leuke challenge is het. De hartjeskaart vind ik ook super, en je vriendin die kan er wat van, leuke kaart zeg!

    Groetjes,
    Marit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaartjes joyce! Zowel die van jou, als van je vriendin.
    Een lekker creatief weekend gehad!
    Helemaal leuk!
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaartjes en je vriendin, die heeft het ook in de vingers! De washi-tape is heel leuk, moet ik me ook een aanschaffen!!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je vriendin bezit talent, duidelijk! Mooi. Jouw kaartjes zijn ook prachtig! En tuurlijk kan blauw ook bij een meisje, het is zo zacht blauw met veeeel roze. Heel leuk weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk! Je hebt mijn kaartje gelift! Ik voel me vereerd. Hij is leuk geworden. En blauw kan best wel voor een meisje!
    Groetjes,
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Marjolein, klopt, jij was het! Ik pas snel mijm bericht aan met een linkje! Groetjes joyce

      Verwijderen
  10. Leuke kaartjes, Joyce! Ook die van je vriendin mag er zijn. Bedankt voor je deelname aan DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie kaartjes, bedankt voor je deelname aan dcl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk zijn je kaartje Joyce, mooi het kaartje met de verschillende washi tapjes. En schattig al die kleine hartjes op je tweede kaartje en zeker iets voor een meisje. Je vriendin heeft ook een prachtig kaartje gemaakt! Jullie zijn goed bezig geweest.

    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja! Leuk allemaal! Washi tape kaartje ziet er ook weer super uit. En geef je vriendin maar complimenten, ze heeft het in de vingers! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Joyce,

    wat een gezellig blogbericht schrijf je!
    Je kaart met washi is heel mooi. De hartjes kaart is echt schattig en superleuk voor een meisje.
    En dan je vriendin, die heeft zeker talent zeg! Zou leuk zijn als ze een eigen blog begint en ons dit soort mooie creaties laat zien! Ik ben zelf overgehaald een blog te beginnen en heb iemand overgehaald, dus wie weet lukt het jou ook!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke kaartjes heb je gemaakt, zeg! En je hebt gelijk wat je vriendin betreft: zij heeft echt talent.
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke kaartjes, Joyce, ook het kaartje van je vriendin mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige kaarten hoor. Leuk dat je meedoet bij DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jij bent heerlijk aan de freubel geweest. Heel leuk allemaal maar de eerste blijft mijn favorite. Heel leuk gedaan.
    Bedankt voor het meedoen met de DCL.

    Groetjes Rosalien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een leuke kaartjes allemaal al is mijn favoriet wel de bovenste
    bedankt voor je deelname aan dcl
    gr miriam

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze met veel plezier!