dinsdag 21 augustus 2012

vakantieboek

Nog niet helemaal klaar, maar wel vandaag wel alvast een paar foto's uit mijn vakantieboek. Ik maakte voorheen altijd een digitaal vakantieboek en liet dat dan afdrukken, om al die mooie foto's niet alleen op de computer te laten staan. Ik vond dat wel altijd behoorlijk veel werk en digitaal vormgeven is niet helemaal mijn ding. Maar ik wilde ook weer niet alle foto's scrappen op layouts, dat neemt zoveel tijd in beslag dat ik in december nog met de vakantiefoto's bezig ben. Ik zat te denken aan een mini-album, maar dat heb ik zelf nog nooit gemaakt. Nu zag ik in een scrapwinkel een album van Simple Stories. Een 8x8 ringband, met daarin al insteekhoesjes met verschillende indelingen, een aantal chipboardpagina's en een tiental pagina's van designpapier. Voor een deel al voorgemaakt dus, maar ruimte genoeg voor eigen inbreng. Het was een heel klusje om al die foto's te bestellen en printen in verschillende maten, maar nu ben ik lekker bezig. Ik gebruik papier van 7 gypsies, neutrale kleuren, verschillende designs, zo past alles toch bij elkaar. Hierbij wat foto's. Nog weinig titels, tekst en aankleding, dat komt later nog.





Ik zie nu dat er toevallig op deze foto's geen plastic insteekhoezen staan. Die zitten er wel tussen, en die werken juist zo lekker snel omdat daar gewoon wat foto's in kunnen. Door de afwisseling met de aangeklede pagina's, wordt het toch geen simpel foto-mapje.

Ik ga snel weer verder, nog 15 pagina's te gaan en dan nog aankleden. Maar het wordt wel heel mooi, echt een kijkboek. En er zitten dadelijk 100 foto's in!

Groetjes Joyce

12 opmerkingen:

  1. Wat goed van je dat je hier mee bezig bent,. Pfff, ik ben zo slechte met foto's. Ze liggen er nog van jaren. Leuk om te bekijken, ik wist niet dat dit er was.
    Succes verder.
    Groetjes, nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dit systeem inderdaad ook al voorbij zien komen! Werkt prima lijkt me! Maar ik heb zoveeeeel foto's, ik weet niet eens waar ik zou moeten beginnen. Bij jou zie ik in ieder geval ook mooie foto's! Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit Joyce! Nog veel plezier met de "laatste loodjes". Het aankleden van zo'n album vind ik altijd het leukst, echt de finishing touch!
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, leuk he. Ik heb dat album van simple stories ook liggen. Ze komen trouwens binnenkort met wat nieuws in diezelfde trend!! Heel leuk. Ik heb zelf ook de grote insteekhoeken van WeRMemorykeepers daar kun je dan een 12x12 album van maken. is hetzelfde idee. Jouw album wordt ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi en altijd leuk om achteraf in te bladeren! Een heel goed idee om je foto's zo te verwerken!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk systeem is dit, ken het nog niet. Het ziet er nu al leuk en mooi uit zo met de foto's. Ook gaaf dat er afwisseling in zit, insteekhoezen en pagina's die je kan scrappen. Veel plezier nog met het afmaken van het album. Wordt vst een mooi geheel!

    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat gaat helemaal goed komen met je album, hij wordt leuk!!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handig zo'n album en leuk ook dat er grote foto's in kunnen, vind ik toch meestal mooier. Leuk ziet het eruit, veel plezier met verder werken eraan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wow, wat een mooi resultaat ! veel werk, loont en blijft op het einde van de rit eenheel mooie herinnering,
    grtjs,m artina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjonge zeg, dat doe je snel! En het ziet er top uit! Wat een mooie aandenken aan een vakantie. En altijd leuk om te doen, he, vakantieboeken maken. Ik deed het altijd met afgedrukte foto's en hele verhalen erbij, maar daar is nu de klad ingekomen, door het digitale tijdperk....en dor mijn eigen schuld natuurlijk.
    Succes met de rest en we zien het wel, he?

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb de insteekhoesjes ook op mijn lijstje staan voor mijn vakantie, heb al papier in huis. Leuk om jouw idee te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooh wat een leuke manier om een vakantie album te maken. Ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze met veel plezier!