dinsdag 22 mei 2012

vrolijke vlinders

Veel te mooi weer om kaartjes te maken. Nou ja, vooruit, eentje dan... Maar dan wel met vrolijke kleurtjes! Deze twee vlinders komen ook uit mijn nieuwe stempelset (die met de boom en de wormpjes), ik heb ze ingekleurd met gewone kleurpotloden. Hoewel ik niet zo van de afdrukjes ben (magnolia enz) is inkleuren af en toe toch best leuk! Iemand nog tips voor soorten/merken kleurpotloden/stiften om te beginnen? Copics en Derwent, het klinkt allemaal mooi maar is zo duur en voordat je een beetje een collectie hebt... Ik hou het maar gewoon bij "gewone" kleurpotloden denk ik...



zo is beter te zien dat de vlinders verhoogd zijn opgeplakt


De vlinders op geponste postzegelvierkantjes geplakt, en met nog wat kleurige achtergrondpapiertjes is het een vrolijk kaartje geworden. De kleur van de foto kan beter, maar ik heb zo lang buiten van het weer genoten dat het al donker was toen ik de foto maakte...  Groetjes Joyce

12 opmerkingen:

  1. Leuk zeg, die vier vlinders! En kleuren is inderdaad best leuk. Ik heb Derwents, maar overweeg nu om Spectrum Noir markers aan te schaffen. Die zijn redelijk betaalbaar. Ik vind het leuker om te kleuren met markers en bovendien ziet het er ook wat sprekender uit dan met potlood. Maar jouw resultaat met gewone potloden mag er ook zijn. Mooi hoor.
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan!
    Vooral de vlinders, leuk dat je ze hebt opgehoogd!
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Joyce,

    heel erg leuke kaart! Goed idee om de vlinders verhoogd op te plakken. ZIet er super uit op die postzegels ponsen.
    Ik heb Derwents en vind kleuren erg leuk, hoewel ik ook regelmatig kaarten maak zonder afdrukjes. Ik hou van afwisseling en variatie.
    Wat Ellen zegt is ook waar. De kleuren van de potloden zijn vaak wat zachter.

    Groetjes,

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superleuke kaart heb je gemaakt! Kleuren is leuk ja! Ik vind het ook erg leuk!
    Ik heb Copics, en pastelpotloden, maar ik vind jou resultaat met "gewone" potloden niet onder doen dan iets anders! Het is ook iets persoonlijks, iedereen heeft weer een andere voorkeur heb ik al gemerkt.
    Groetjes cornelie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Joyce,

    Allereerst bedankt voor je mail over het theedoosje! Ik ben er nog niet aan toegekomen om 'm te maken helaas.

    Ik vind je vlinderkaart mooi! Super gekleurd zeg! En over de verschillende materialen, kleuren met markers is heel anders dan met potloden, het proberen waard... Wat ook leuk is om te proberen zijn aquarelpotloden of verf, niet zo duur in aanschaf en je bereikt er weer heel andere resultaten mee....

    Groetjes,
    Marit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een prachtig kaartje. Erg leuk gemaakt. En je gekleur doet idd niet onder voor welk kleurmedium dan ook. Zeer mooi gedaan. Het is alleen wat zachter. Ik ben helemaal verliefd op mijn Stampin Up markers. 38 kleuren voor €121,95 en je bent klaar.(nou ja, iedere 2 jaar komen er 5 nieuwe kleuren uit, dus ligt aan jezelf of het ophoud bij de 38 kleuren) In ieder geval is het niet zo duur als copics) Je kunt er zo mee kleuren maar ook met een aquabrush. Ik maak er zelfs mijn schaduwen mee. Ik kleur met niks anders, maar dat zie je vaak genoeg op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook niet zo'n fan van magnolia stempels enz, maar diertjes inkleuren vind ik altijd wel fijn :p Ik heb ook jaaaren gewoon potloden gebruikt, dan een tijdje vooral water met distress inkt en heb me dan toch wat copics gekocht, maar het is inderdaad een hele dure stift (helaas).. Leuk kaartje ook, ik vind die postzegel vorm wel leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een liefie! Ik had in eerste instantie niet gezien dat de kaart diepte had, dat is mooi zeg! Die postzegeltjes zijn leuk!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg leuk is deze vlinderkaartje is dit, vrolijk en leuk zo in vakjes geplaatst. Je hebt ze mooi ingekleurd met de potloden. Zelf kleur ik met derwents, ben eerst met een paar begonnen en af en toe er weer één aangeschaft. Vind ze erg fijn kleuren. Gebruik ook wel een distress inkt, met een paar kleurtjes inkt kom al een eind.

    Groetjes, marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb helemaal niets met kleuren, maar vind het wel knap hoe sommigen het zo netjes kunnen! Deze kaart ziet er top uit hoor en dat met gewone potloden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtig kaartje Joyce, leuk die fladderende vlinders!!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inderdaad... als je dat soort kleurattributen gaat kopen moet je zeker weten dat kleuren je ding is. Ik vind je kleurwerk met potlood ook mooi trouwens. Leuk die postzegel kaders om de afbeeldinkjes heen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze met veel plezier!