dinsdag 25 december 2012

vouwkunst?

Allereerst: een Zalig Kerstfeest!
Toch staat dit kaartje niet in het teken van kerst, maar van een verjaardag!. Mijn moeder is namelijk geboren op, en dus al een niet-nader-te-noemen-aantal-jaren (is niet netjes om de leeftijd van een vrouw te verraden ) jarig op eerste kerstdag. Gefeliciteerd mama!! En dat verdient natuurlijk een kaartje.
Iets anders dan anders deze keer, het voelde een beetje "terug naar de roots". Ik ben namelijk ooit in een ver verleden begonnen met kaarten maken door het vouwen van theezakjes. Nu zag ik pas dit filmpje op de site van Two peas in a bucket, en dat leek me wel een leuke techniek. Heel simpel, maar met een leuk effect. En grappig dat je een keer vooral de witte achterkant van je designpapier laat zien op een kaart! Er komt weinig vouwwerk aan te pas, maar er komt wel een mooie rozet uit, zoals ook altijd op mijn "ouderwetse" theezakjeskaarten. In het filmpje nieten ze alles vast, ik heb gewoon mijn lijmroller gebruikt, gaat ook prima. In het midden een mooie bling-bling steen met diamantjes, die vorige week van een waxinelichthouder gevallen was. Kon mooi meteen hergebruikt worden! Gelukkig hoefde deze kaart niet met de post, hij was erg dik en zwaar door de steen in het midden. Maar wel een mooie eyecatcher!



Een fijne Tweede Kerstdag iedereen, ik ga nog even lekker achterover op de bank, uitrusten van de Eerste Kerstdag! Groetjes Joyce

4 opmerkingen:

  1. Prachtig kaartje. Nu je over de theezakjes begint, denk ik ook weer aan heel wat jaren terug dat ik de zolder vol had staan met heel veel doosjes met theezakjes. groetjes Mariƫtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gefeliciteerd met je moeder. tja. ik heb al heel lang niets gezien bij jou dat me niet beviel. Maar dit is echt mijn ding niet. Dat kan ook wel eens toch. Leuk trouwens dat je mee ging naar mijn andere blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kaart voor je moeder! Leuk dat je weer eens een oude techniek (in een nieuw jasje) van stal hebt gehaald. Heb je een gezellig dubbel feest gehad?
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi kaartje zeg & gefeliciteerd met je moeders verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze met veel plezier!