dinsdag 27 december 2011

cadeau-doosje sjaal

Zoals beloofd, vandaag de ingepakte sjaals!
Ik had vier sjaals om in te pakken, en heb er vier doosjes voor gemaakt. Ik heb hiervoor voor elk doosje een 12x12 vel (kerst)designpapier gebruikt. Aan de voorkant heb ik er een venster in gemaakt, waar met behulp van een stuk uit een insteekhoesje een "echt" ruitje in zit. Zo kun je alvast een klein beetje zien wat er in zit. Het patroon is dat van een "pilowbox". Ik wist niet dat het zo heette, ik kende het eigenlijk alleen van ingepakte babykleertjes. Ik heb geen patroon gezocht, maar uit mijn hoofd wat geprobeerd. Daardoor wel een schoonheidsfoutje gemaakt, als ik het opnieuw zou doen, zou ik de inkepingen maken in de flapjes die aan de voorkant vastzitten. Nu zitten ze aan de andere flapjes, waardoor die bovenkomen als je het doosje dichtmaakt. Als je de doosjes nu vanaf de voorkant bekijkt, kijk je aan de zijkant "in" het doosje, dat kijkt niet zo mooi afgewerkt. Lastig te omschrijven, op de foto zie je wel wat ik bedoel.




Je kunt de doosjes op allerlei manieren versieren, zoals ik ook heb gedaan. Ik vond het erg leuk om ze te maken, en ik ga ze zeker nog vaker maken. Heb daarom maar even het patroon getekend, als je wil kun je hem ook gebruiken (even rechts klikken, "opslaan als" kiezen. Daarna kun je hem naar wens vergroten). De stippellijntjes op het patroon zijn ril-lijnen. Die kun je even met een embossingpen (of de achterkant van een pen of penseel) op een prikmat of andere zachte ondergrond rillen. Je krijgt dan een mooie vouw. Op dit patroon zitten de inkepingen aan de goede kant!
Laat even zien/horen als je mijn patroon hebt gebruikt, ik ben benieuwd naar het resultaat! Groetjes Joyce

2 opmerkingen:

  1. hoi juisie,
    heb gezien dat je volger geworden bij mij, leuk !!! ik vind het dan ook zo netjes om volger te worden bij jou. leuke dingen maak je hier, dus ik kom zeker nog wel een keertje terug
    grtjs, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een reactie achterlaat, ik lees ze met veel plezier!